dimecres, 25 de novembre del 2009

METÀFORES DE L'ÚS DE L'ORDINADOR EN RELACIÓ AMB L'APRENENTATGE

L'ordinador com a tutor

Pretén mostrar informació significativa per al alumne per a que aquest pugui aprendre. A l’escola són un dels recursos menys utilitzats ja que la demanda es basa més en els programes d’exercici i pràctica, programes on l’alumne ha de respondre a aquelles demandes que li fa l’ordinador. Un exemple de l’ordinador com a tutor és la pàgina web: http://clic.xtec.cat on pots trobar activitats que a base de practicar et fan veure el resultat correcte i posar a prova els teus coneixements.

(exemple classe: J.Click)

L'ordinador com a alumne

Aquesta metàfora es refereix a tots aquells programes que desenvolupen estratègies de resolució de problemes, és a dir, és la persona qui controla la màquina i no a l'inrevés.
Un exemple d’aquesta metàfora és el programa Winlogo on és l’alumne el que ha d’experimentar, provar, equivocar-se corregir… fer un conjunt d’activitats fins a arribar a la resposta.


L'ordinador com a simulador

Quan parlem de l’ordinador com a simulador, en veritat ens estem referint a una evolució dels sistemes tutorials. En aquests programes l’usuari pot manipular, convertit, canviar les diferents aplicacions, és a dir, ajudar a que es reflexioni, però sense afegir-ne cap. El Crayon Physics és un exemple de l’ordinador com a simulador


L'ordinador com a eina

Quan parlem de l’ordinador com a eina estem parlant d’un utensili que ens ofereix noves possibilitats expressives que ajuden a la revisió i correcció actives. Permeten d’esborrar, desfer, canviar les propietats dels objectes i moltes altres aplicacions. Un exemple podría ser un dictat de Word.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada